När jag har rött hår och lugg och utan glasögon är vi faktiskt rätt lika. Fast hon är snyggare.

Kan vi inte hålla på i all evighet med dom här frågorna fram och tillbaka. Det är ju på riktigt roligt att läsa vad folk svarar på för diverse frågor. Jag gillart. Kanske kan jag och Bondhustrun skicka 11 frågor fram och tillbaka till en av oss tröttnar.

Här är hennes frågor till mig och ett gäng andra.

1. Vad är dina senaste tre musikupptäckter?
Det är ju så himla svårt det där men den här gillar jag The Futureheads – Hounds of Love – new mix och den här Edward Sharpe & The Magnetic Zeros och den här Al, Marc & Sandy – Die Here On Your Floor. Dom ligger på min lista som heter lite nytt och lite gammalt och det är liksom dom nyaste. Sen har jag inte lyssnat på hur dom låter mer. När har man tid att hitta ny musik?

2. Tre av dina allra bästa egenskaper som du är stolt över?
Är mycket kreativ, öppenhjärtlig (om det finns ett sånt ord), kortsint.

3. Bästa GB-glassen genom tiderna?
Men GB gör ju så himla tråkiga glassar men Nogger eller 88:an.

4. Om du yrkesmässigt skulle göra något helt annat än du gör idag, vad skulle det vara?
Haha, herregud jag har ju inget jobb ju. Men om jag fick välja helt fritt oberoende av pengar skulle jag ha något eget. Drömmen är ett café eller en liten butik där jag satt och var kreativ med allt möjligt och folk kom in och köpte det jag gjorde. Det skulle vara awesome!

5. Behöver man verkligen jobba heltid? Och om man gör det, hur ska man hinna/orka med sig själv, sin familj, sitt hem, sina vänner, fixa städa pyssla umgås läsa böcker?
Nej! Varför måste man göra det för? Men man får ju leva efter inkomsten man får av att inte göra det. Kanske är det viktigare att ha tiden framför pengarna men samtidigt inte kunna göra det man vill av tiden eftersom man inte har pengar.
Jag väljer ändå tiden framför pengar. Även om jag vill ha lite pengar.

6. En egenskap hos andra du har svårt för?
Jag kan inte med folk som inte är lyhörda.

7. Tipsa om din bästa vardagssnabbrätt som alltid funkar, som är god och bra och går svinsnabbt?
Spagetti och köttfärssås, det går jag faktiskt på 6-8 minuter att göra en god sådan. Lök, vitlök, cayennepeppar, chilipulver, paprikapulver, chilisås och ketchup. Easypeasy.

8. En kändis du är lik på något vis?
Josefin Johansson bild lånad från: http://josefinito.wordpress.com/

När jag har rött hår och lugg och utan glasögon är vi faktiskt rätt lika. Fast hon är snyggare.

9. Du får en halv miljon kronor – vad gör du?
500 000 kronor. Vad gör jag? Köper lite nya kläder, några bh:ar från en bra butik som kan det här med att göra bh:ar till folk med större tuttar än c-kupa. Bygger farstubron så den blir inglasad, det skulle lyfta hela huset. Sätta in en slant på barnens konto. Fylla frysen och skafferiet med mat.

10. Vad önskar du att du var bättre på?
Jättetråkigt svar, men det skulle göra guld för förhållandet. Städa. Sen skulle jag vilja bli mycket bättre på att motionera eftersom alla säger att det är så himla bra att göra det. Sen skulle jag vilja ha bättre tålamod när det kommer till vissa barn. Kanske mina egna.

11. Vad är det snyggaste med dig?
Bäst gillar jag från axlarna och uppåt, eller nej, brösten måste ju vara med.

Säg nåt vettja!

