Gud hör bön.

Eller Sandra hör bön. Och jag älskar henne lite extra bara därför.

This is the golden rules:

Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their “tagger” and post it on their blog.
– Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
– Create 11 new questions for the people you tag to answer.
– Go to their page and tell them they’ve been tagged!
– Do not tag back to the person who has already tagged you.

1. Vad gör du när du är ensam hemma?
Jag älskar att vara ensam hemma. Sen jag fick barn har jag verkligen lärt mig att uppskatta tystnaden som infinner sig när man är ensam hemma. Så när jag väl är ensam hemma hamnar jag oftast framför datorn, kollar lite facebook, läser bloggar, öppnar upp Illustrator och försöker få till något mönster eller någon illustration. När jag är klar med det sätter jag mig kanske och ritar eller så syr jag. Kanske virkar jag eller stickar jag. Städar och sånt annat tråkigt göra jag ytterst sällan.
Planen är att jag ska börja söka en del jobb också, det ska jag göra nästa vecka. När barnen är friska.

2. Vilken är din bästa låt från 2012 so far?

Åh nej så jobbigt det blev här. Jag lyssnar nästan aldrig på ny musik längre. Ge mig lite bra ny musik vettja.

3. Om du fick göra om något du gjort i ditt liv, vad skulle det vara?

Jag hade inte varit så jävla osäker på mig själv som jag var där i 19-23 år ålder då jag sökte bekräftelse genom att ligga med random killar. Jag skulle inte ha tatuerat in krumeluren på min ankel. Jag skulle inte ha glömt telefonen hemma den där dagen då Pellan brände händerna. Och det som känns lite förbjudet att skriva, jag skulle nog inte flyttat från Stockholm. Vi hade ordnat så huset här nere var vårt lantställe. Men det är om jag då är helt ovetande om hur vi har det nu.

4. Hur många barn vill du ha?

2 st. Egna ska jag tillägga. Sen vill jag gärna ha ett eller två familjehemsplaceringar.

5. Hur ser den bästa frukosten ut?

Goda frallor, god salami, perfekt avocado, perfekt tomat, skivad rödlök och te.

6. Hur många olästa mail har du?
15 st. 13 av dom är bara skit och 2 st är mail om att någon har kommenterat något inlägg på bloggen.

7. Vad önskar du att du vore bättre på?
Att röra på mig (läs träna), plocka undan efter mig eller va fan, städa huset.

8. Om du fick välja helt fritt, var i världen skulle du vilja bo?

Jag trivs bra i Sverige men jag skulle vilja bo närmare min familj. Jag har kommit på att Linköping vore bra. Mitt i mellan liksom.

9. Hur många jackor har du egentligen?

EN! På riktigt. En vinterjacka.

10. Ärligt nu, använder du verkligen alla dom där jackorna regelbundet?

Helt ärligt, när det är kallt gör jag det. Annars kofta.

11. Hårdkokta eller löskokta ägg?

Jag gillar ju när det är lite kletigt, det gör jag.
Sen var det mina frågor, oj oj oj.

1. Har du lätt för att få nya vänner?
2. Om du har barn, har du något genomtänkt plan för hur du ska uppfostra dina barn? Om du inte har barn men tänker att du någon gång ska ha barn, vad är din plan? Har du någon plan?
3. Har du gjort något som än idag får dig att vilja gömma dig bakom en skämskudde size BigBoy? Om du vågar får du gärna berätta.
4. Vilken bok från barndomen minns du bäst?
5. Vad var du rädd för som barn?
6. Vad tycker du egentligen om Håkan Hellström?
7. Nämn en film du sett mer än 2 gånger.
8. Hur många bh:ar har du?
9. Vilken kaka är godast i hela världen?
10.Vad gör du helst en helt oplanerad lördag?
11. Om du bara fick lyssna på en grupp/artist i hela ditt liv, vad skulle du lyssna på då.

Det vore skoj om dessa svarade på frågorna. Jätteskoj.

Eyleen
LadyBathory
Linn
Bondhustrun
Ellen
Lolimompopy
Johanna
Perta
Elina
Pop my heart
Din morsa

(inlägget ser helt galet ut på vissa ställen men nu har jag försökt redigera så det ska se bra ut men wordpress och jag har lite samarbetssvårigheter just nu)

3 thoughts on “Gud hör bön.

Säg nåt vettja!

