Att vara förälder.

Att vara förälder, det är ju inte så himla lätt hela tiden. Jag har inte läst en enda föräldrarbok i hela mitt liv och kommer nog heller inte att göra det. Allt som oftast känner jag mig väldigt säker på min roll som mamma. Jag tänker att jag är den bästa för mina barn. Men jag har verkligen ingen genomtänkt plan.
Jag läser rätt många bloggar där mycket kloka människor skriver om bra saker, nu senast så skrev Bondhustrun klokt om det här med beröm.
Att inte ge sina barn beröm är ju helt galet, alla barn måste få höra att dom är fina och bra, oavsett kläder eller prestation.
Men att komma till dagis och det första min dotter för höra att hon är fin. Nej tack. Där vill jag inte att hon ska bli dömd efter prestation eller utseende.
Och när vi ändå är inne på dagis. När jag hämtade dottern för nån vecka sen och det var rätt varmt ute och torrt och hon hade galonbyxor på sig för att personalen inte visste om hon fick vara utan. Att behöva säga till att hon får skita ner sig. Att många flickor varje dag har fina kjolar på sig. Alltså jag vet inte. Jag tycker att barn ska ha lekvänliga kläder på sig som dom får smutsa ner.

Nej, men jag har ju faktiskt min syster på besök.

Säg nåt vettja!

