Min dotter • roligast i världen

Jag bad Lokatten gå upp och väcka sin ömma fader idag. När jag kom upp var han ganska blöt. Roligaste ungen i världen hade gått in på toaletten och fyllt en skål med vatten och hällt på honom.
Alltså, jag dör lite av skratt. Det gjorde inte pappan. Han muttrade mest. Men jag och dottern fnissade väldigt mycket.

Men vänta, hon är mer än bara rolig. Hon är klok också. Och snäll.
Vi har haft några crossåkande kids på våra marker och idag tog vi dom lite på bar gärning och sa vänligt men bestämt åt dom att det inte är okej att crossa omkring och förstöra betesmarkerna. Sen i bilen hade hon en rätt lång och inte helt enkel utläggning om att man måste dela med sig. Vi var inte helt överens om det. Men det är ju fint att vi lärt henne att man ska dela med sig av det man har.

Men rolig är hon. Igår när vi skulle sova så låg vi tätt intill henne både jag och den ömma fadern. Hon tyckte det var lite trångt så ö.f flyttade på sig lite men kom närmare igen.
Då säger hon ”kom ni ihåg det där jag pratade om nyss, att det var lite trångt. Det är det igen.” istället för att bara be oss flytta på oss.

Jag älskar den där kloka, roliga och ibland flänga ungen något så innerligt.

Säg nåt vettja!

