Jag – så jäkla snäll.

I morse fick jag ett sms av en kompis att hen försovit sig och undrade om jag kunde skjutsa hen till jobbet. Visst, jag och Pellan kommer om 30 minuter. Snäll först gången.
Innan halv tio var vi hemma igen och då hade vi stannat till på affären och köpt nybakade frallor och annat gott till frukost. Snäll andra gången.
Efter frukost gick vi ut och lassa in ved och jag lassade på ett helt släp nästan helt själv. Snäll tredje gången.
Efter det åkte jag och Lokatten och badade, i två fucking timmar badade vi. Snäll fjärde gången.
Efter det, hungriga som svin åt vi på Sibylla. Snäll femte gången.
Efter mat, lördagsgodis inköp. Snäll sjätte gången.
När vi kom hem kollade Lokatten och jag på film. Snäll sjunde gången.
Jag tröttnade ungefär efter tio minuter och började knåpa ihop ett block till Lokatten. Snäll åttonde gången.
Värmde mat i micron till familjen och mig. Snäll nionde gången.
Duschade och nattade Pellan. Snäll tionde gången.
Gick hem till grannarna och bjöd med kusinen till kyrkan* i morgon. Här vet jag inte om jag var snäll eller dum elfte gången.
Vi spelade spel som vanligt och Lokatten fick vara uppe jättelänge. Snäll tolfte gången.
Lokatten fick sova i våran säng. Snäll trettonde gången.
Dukade fram glass och chokladsås till maken och mig. Snäll fjortonde gången.

* Lokatten går ju på kyrkis och i morgon ska hon vara med och sjunga. Det är inte så att vi går i kyrkan. Inte för att det är något fel om man gör det regelbundet, det är bara det att det inte riktigt är min grej. Men jag och kusinen kom på att vi kunde vila när det var gudstjänst och vakna när Lokatten och dom andra ungarna ska sjunga. Rätt bra idé.

Och just ja, ni som har er blogg på Blogger. Ni kan ju byta till wordpress för här kan man banne mig få mail om uppföljelser i kommentarsfältet. Go WP Go!

3 thoughts on “Jag – så jäkla snäll.

Säg nåt vettja!

