I morgon börjar allvaret.

Från och med i morgon är jag inte föräldrarledig längre. Jag är då arbetslös/sökande, mellan två jobb, finns det något mer uttryck jag kan slänga mig med?
Så i morgon ska jag lämna barnen hos grannarna och åka in till underbara (ironisk) arbetsförmedlingen. Efteråt kommer jag garanterat vara otroligt deprimerad så var snäll mot mig.
Jag kommer säkert att gråta eftersom dom kommer att berätta obehagliga saker för mig, som att jag inte varit inskriven under tiden som jag gick hemma och hade världens jävla foglossning och inte fick pengar från försäkringskassan och inte kunde söka jobb under tiden efter som jag var sjukskriven.
Jag kommer säkert vara skitarg också.
Det är alltså mitt nya liv, vara deprimerad och skitarg. Det är verkligen inte jag. Men det är väl så livet som arbetslös är.

Säg nåt vettja!

