Sthlm – hfred

Stockholm, du är fin och underbar på många sätt och vis men nej, jag vill inte bli din igen.

Snart har jag bott i Småland längre än vad jag bodde i Sthlm. En konstig känsla infinner sig. Men jag tror att jag nu har förlikat mig med känslan.

Nu vill jag att klockan ska bli 22:05 då jag efter lång tågresa får sätta mig i bilen och åka hem till min sjuka dotter som ringt mig ofta och låtit så ledsen och full av mammalängtan.

Men alltså. Vilken kväll jag har haft. Så sjukt trevlig. Och gårdagen. Och morgondagen. Men jag ljuger om jag säger att jag inte längtar hem till barn och make.

2 thoughts on “Sthlm – hfred

  1. Jag bodde bara i Sthlm i ett år. Och även om jag bor i en ännu större stad nu, så nej. Jag vill aldrig dit igen.
    Men skönt med en helg sådär själv. Skönt att längta till familjen igen!

    Och skumt med att du inte kan kommentera. Inte ens nu när ordverifiering inte är på. Jäkla elände!

    1. Jag misstänker att jag kommer att tänka andra tankar i sommar när vi är där hela familjen eller bara jag och barnen. Men då ska jag läsa det här och försöka tänka andra tankar.

      Och ja. Det är som att din blogg dissar mig.

Säg nåt vettja!

