Dagis – förskola. Inget allvarligt.

Det är jobbigt att börja på dagis. Dagis är by the way smeknamnet för förskola. Förskola används när man är arg eller upprörd. Som att jag heter Cecilia men det används mest bara när nån ska vara formell eller är arg på mig. Annars är det Cissi.
Hur som så är Pellan skittrött. Han har sovit i två timmar nu. Ensam i sängen. Det är lite ovanligt. Och jag har dammsugit. Så det har funnits tillfällen att vakna på. Men nej, han sover. Snart kommer en vän hit och jag bad henne köpa fika. Att dammsuga framkallar fikasug.
Och så har jag ett annat sovande barn ute i hallen som verkar vakna lite nu.

Säg nåt vettja!

