Livet.

Om cirka två veckor börjar Pellan på dagis. Efter inskolning på två veckor är det min tur att ta tag i livet. Förstår ni hur svårt det är. Att komma fram till vad det är man vill syssla med.

Jag är arbetslös, har hela världen framför mina fötter. Min tanke har länge varit att utbilda mig till förskollärare. Men att jobba inom en kommunal förskola lockar inte. Tyvärr är det den enda som finns här. Så min tanke är att starta ett familjekooperativ, vilket kostar mycket pengar.

Nu har jag fått reda på att konditoriet i samhället ska stänga. Och mina tankar är där hela tiden. Jag vill ju så gärna ha ett fik. Samtidigt kostar det mycket pengar och mycket tid. Men samtidigt. Jag vill jobba för mig själv.

Alltså livet, måste det vara så jävla svårt.

4 thoughts on “Livet.

Säg nåt vettja!

