Den där morsan som skriker.

Mitt tålamod när det kommer till att dottern städar sitt rum är noll. Eller kanske två. Idag hotar jag med uteblivet kyrkis om hon inte städar rummet. Det funkar dåligt. Även om det mesta är borta. Men allt ska upp från golvet. Antal gånger jag höjt rösten lite för högt är kanske två. Nyss skulle hon få lillebror att gå in i sovrummet. Han lydde inte. Hon? Jomen det är klart att hon skrek. Så nu måste jag lägga band på mig själv. Jag vill inte att jag ska bra den skrikiga morsan som får barnen att skrika på varandra.

Men nu måste hon ju för fan städa sitt rum.

2 thoughts on “Den där morsan som skriker.

  1. Jag älskar att du skriver såhär. Blir så jävla glad av ärlighet! Blir såklart ledsen över att skrik kommer fram. Jag har också lite väl lätt för skrik och gorm.

    1. Jag vill också läsa om både det där mörka och det ljusa pastelliga. Blir det bara pastell känns det som att något väldigt mörkt göms undan. Jag blir på riktigt varm av dina ord.

Säg nåt vettja!

