Vi lämnade konserten på Debaser.

Kan det ha varit 2005? Våra kompisar skulle få barn. Han var på samma konsert som vi, hon var hemma och var typ skitgravid. Helt plötsligt får vi veta att T lämnat konserten för att möta S på bb. Jag och Hanna lämnar konserten och åker efter till bb. Vi tar bussen till SÖS. Ringer på ”släpp in oss klockan” och förklarar att våran bästa vän ligge inne med värkar. Vi blir efter ett tag insläppta. Så där sitter vi i väntrummet och väntar. Vi får gå om till S och T en gång och då får hon en värk. Jag skrattar av nervositet. Nästa gång vi får gå in ligger liten bäbis på S mage. En liten pojke. Det var då och nu har dom fått en dotter. I natt. Det är ju inte mer än rätt att ungen heter Hanna Cecilia i mellannamn.

2 thoughts on “Vi lämnade konserten på Debaser.

  1. Åh, jag minns det som igår! Ditt panikskratt och S’s ansikte gömt i en sån där tratt med knarkluft, hur vi ligger på soffan i väntrummet och ba ”hur lång tid taaaaar det egentligen..?”

    Jag visste att jag knappt kunde skryta med att jag hade sett Isis live, för hur många låtar hann vi se? 2-3?

    1. Att du ens minns att det var Isis vi såg. Jag minns att det var kallt, hur vi ringde på klockan, Satu’s rätt förvånade min när vi klev in. Jag har så dåligt minne! Skämmes på mig!

Säg nåt vettja!

